مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 16:202020-08-08سياسي

اطعام علوی؛ توزیع 2500 پرس غذا بین ساکنان مناطق حاشیه شیراز


بیش از دو هزار و 500 نفر غذا در «عید غدیر» با کمک خیرین موسسه خیریه عرفانه که اغلب مددجویان این موسسه زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند، تهیه و توزیع شد.

-  سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز عید غدیر یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است که سنت های حسنه ای خاص در این روز وجود دارد که ازجمله سنت غذا دادن از جایگاه والایی برخوردار است.

  غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق در رأس آن ها خود ائمه معصومین (ع) و یک میلیون شهید که در رأس آن ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد در این خصوص امام صادق(ع) می فرمایند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق در رأس آن ها خود ائمه معصومین (ع) و یک میلیون شهید که در رأس آن ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

(بحار ج 6 ص 303) درجای دیگر آن حضرت فرموده اند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.

(مفاتیح الجنان ص 500) به گونه ای که امام صادق (ع) این روز را روز اطعام الاطعام نامیدند.

(بحار ج 95 ص 323) به همت موسسه خیریه عرفانه جشن روز عید غدیر در خاطر ساکنان روستاهای اطراف شیراز ماندگار شد در راستای رونق دوباره این سنت حسنه در سال های اخیر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطعام علوی؛ توزیع 2500 پرس غذا بین ساکنان مناطق حاشیه شیراز

اطعام علوی؛ توزیع 2500 پرس غذا بین ساکنان مناطق حاشیه شیراز