مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 10:402020-08-08بين الملل

لویه جرگه به آزادی زندانیان طالبان رای داد


بر اساس تازه ترین گزارشی که از لویه جرگه مشورتی صلح در کابل رسیده، کار کمیته های جرگه بزرگ مشورتی صلح افغانستان نهایی شده است.

پس از ختم نشست عمومی جرگه بزرگ مشورتی صلح، - بر اساس تازه ترین گزارشی که از لویه جرگه مشورتی صلح در کابل رسیده، کار کمیته های جرگه بزرگ مشورتی صلح افغانستان نهایی شده است.

پس از ختم نشست عمومی جرگه بزرگ مشورتی صلح، روسای کمیته های پنج گانه این جرگه، نتایج جمع بندی مشورت هایشان را در تالار عمومی، در حضور رییس جرگه مشورتی صلح، هیئت مدیره و اعضای جرگه ارائه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مهم ترین موارد مشورتی و پیشنهادی را که روسای کمیته ها ارائه کردند تا حکومت و شورای عالی سازش (صلح) ملی در مذاکرات صلح با طالبان در نظر بگیرند از این قرار است: برای رسیدن به صلح پایدار و باعزت لازم است تا طرف ها انعطاف لازم نشان دهند؛ 400 زندانی باقی مانده طالبان آزاد شوند تا هیچ بهانه برای تعویق مذاکرات صلح وجود نداشته باشد؛ با آزادی زندانیان طالب آتش بس بدون قید و شرط برقرار شده و طرف ها به آن متعهد بمانند؛ گفت وگوهای صلح در زودترین فرصت ممکن آغاز شود؛ تشکیل یک هیئت فراگیر و همه شمول ملی برای مذاکرات صلح که توانایی دفاع از ارزش های 19 سال اخیر و دستاوردهای آن را داشته باشد؛ مذاکرات صلح به رهبری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لویه جرگه به آزادی زندانیان طالبان رای داد

لویه جرگه به آزادی زندانیان طالبان رای داد