مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 10:202020-08-08اقتصادي

بازسازی بازار قیصریه لار مراحل پایانی را سپری می کند


بازسازی بنای تاریخی بازار قیصریه لار با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال در حال تکمیل است و مراحل پایانی را طی می کند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس شهرستان های خبرگزاری فارس از لارستان، بازار قیصریه شهر لار با قدمتی طولانی و معماری زیبا و کم نظیر، به عنوان قدیمی ترین بازار مسقف ایران شناخته می شود.

این بازار به لحاظ معماری از تلاقی دو راسته اصلی عمود بر هم تشکیل شده که این دو راسته در بخش میانی به یک چهارسوق بسیار شکیل به یک گنبد می رسد.

بنا به گفته رییس پایگاه تاریخی شهر لار، دارای چهار ورودی از سمت راسته ها است و اتصال این راسته ها با توجه به فضایی که در دل زمین ایجاد می شده، هوایی خنک و متبوع را به عنوان تجارتخانه لار در ادوار مختلف تاریخی ایفا می کرد.

بازار قیصریه شهر لار با گذشت زمان، دچار فرسودگی شده و اکنون برای چندمین بار مورد مرمت قرار گرفته است که بنا به اظهار کسبه فعال در این بازار باستانی در هنگام بارش بارندگی از سقف آن به ویژه از بخش مرکزی و گنبدی شکل، آب داخل محوطه آن نفوذ می کند که ادامه این روند منجر به آسیب به ساختمان این اثر ارزشمند می شود.

کسبه و شهروندان لارستانی خواستار توجه بیشتر مسوولان به بازار قیصریه لارستان هستند و تقاضا دارند با هدایت مناسب روان آب ها در فضای پشت بام و اطراف بازار، جلوی تخریب و آسیب آن جلوگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی بازار قیصریه لار مراحل پایانی را سپری می کند

بازسازی بازار قیصریه لار مراحل پایانی را سپری می کند