مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 23:102020-08-05دانش

غلبه بر کووید-19 با ارزیابی رفتار مورچه ها!


پژوهشگران حوزه زیست شناسی در بررسی های اخیر خود، به ارزیابی رفتار مورچه ها در مقابله با همه گیری بیماریها پرداختند تا از آنها در غلبه بر گسترش کووید-19 استفاده کنند.

- پژوهشگران حوزه زیست شناسی در بررسی های اخیر خود، به ارزیابی رفتار مورچه ها در مقابله با همه گیری بیماریها پرداختند تا از آنها در غلبه بر گسترش کووید-19 استفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وایرد، یکی از پژوهشگران دانشگاه بریستول (University of Bristol) انگلستان، با آلوده کردن مورچه ها به پاتوژن های کشنده و بررسی نحوه واکنش مورچه ها به آنها، به بررسی همه گیری بیماری در جامعه مورچه ها پرداخته است.

ناتالی استرویمیت (Nathalie Stroeymeyt)، پژوهشگر بخش علوم زیستی دانشگاه بریستول طی بررسی های خود، به ارزیابی رفتار مورچه ها در آزمایشگاه پرداخت.

در دوره ای که دولت ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از شیوع کروناویروس پیشنهاد می کنند، استرویمیت نیز به بررسی رفتار مورچه های مورد مطالعه خود پرداخت.

وی در این باره گفت: راهنمایی های کنونی در مورد فاصله گذاری اجتماعی، موثر به نظر می رسند زیرا من تاثیر آن را در مورچه ها دیده ام.

نتایج بررسی هایی از این دست می توانند به پژوهش هایی کمک کنند که دانشمندان در مورد حشرات انجام می دهند تا به مقاومت جامعه انسانی در برابر شیوع بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلبه بر کووید-19 با ارزیابی رفتار مورچه ها!

غلبه بر کووید-19 با ارزیابی رفتار مورچه ها!