مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 19:452020-08-05اقتصادي

چالش های اساسی لبنان پس از انفجار بیروت


یک کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به تاثیر حادثه اخیر در لبنان بر وضعیت اقتصادی آن گفت: یکی از مشکلات لبنان نقش بازیگران خارجی است که ورود کرده و نقش آفرینی می کنند.

- حسن لاسجردی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حادثه اخیر در لبنان و تاثیر آن در ابعاد داخلی و خارجی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت داخلی لبنان تاثیرات متعددی این حادثه دارد این انفجار که در بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد بخشی از زیرساخت های بندری بیروت را تحت تاثیر قرار داد و این حجم خسارت ها می تواند به افزایش مشکلات داخلی بیانجامد.

وی افزود: وقتی شرایط اقتصادی هر کشوری سخت می شود هر حادثه ای به این شکل می تواند چالش اساسی ایجاد کند چه بسا که این اتفاق ناخواسته و اما پرهزینه بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین بیان کرد: مساله دیگر چالش داخلی لبنان است که دولت تحت تاثیر این مساله قرار می گیرد و فشارها علیه دولت زیاد می شود و اگر دولت موفق نشود به اعتراضات پاسخ دهد مجددا شاهد لشگرکشی خیابانی خواهد بود و برخی احزاب هم از این فرصت استفاده می کنند.

لاسجردی یادآور شد: برخی از کشورها از نظر تاریخی حضور دارند مانند فرانسه، عربستان بخاطر ارتباط با خانواده حریری، ایران هم به دلیل ارتباط با مقاومت، لذا طی روزهای آینده یکی از مشکلات لبنان نقش بازیگران است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های اساسی لبنان پس از انفجار بیروت

چالش های اساسی لبنان پس از انفجار بیروت