مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 11:202020-08-03اقتصادي

ذخایر معدنی شناسایی شده کهگیلویه وبویراحمد 900میلیون تن است


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: ذخایر معدنی شناسایی شده در کهگیلویه وبویراحمد900میلیون تن برآورد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجتبی اندرزیان ظهر دوشنبه در نشست سفیر اتریش با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین حجم معدنی شناسایی شده فسفات به میزان 81 میلیون تن در کشور است.

وی بیان کرد: نزدیکی به مجتمع های پتروشیمی، نزدیکی به خلیج فارس و بنادر عمده صادر کننده کشور، چشمه ها و رودخانه ها، وجود معادن سنگ آهک، سنگ تزیینی، فسفات، بوکسیت و گچ از ظرفیت های مهم استان است.

اندرزیان شرایط آب و هوایی مناسب و بی نظیر برای پرورش گیاهان دارویی و شهرک های صنعتی آماده بهره برداری با تمام زیرساخت های صنعتی برای سرمایه گذاری های مرتبط را از دیگر ظرفیت های استان عنوان کرد.

وی افزود: امکان تأمین آب مورد نیاز پروژه های بزرگ از طریق سد کوثر، پتانسیل استان در زمینه صنایع تبدیلی، سرمایه گذاری در زمینه صنایع دستی ودست بافته های بومی و محلی با توجه به سابقه تولید این محصولات در استان نیز از دیگر مهمترین مزایای سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر معدنی شناسایی شده کهگیلویه وبویراحمد 900میلیون تن است

ذخایر معدنی شناسایی شده کهگیلویه وبویراحمد 900میلیون تن است