مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 11:052020-08-03پزشكي

ویروس کرونا چه مدت روی اسکناس باقی می ماند؟


دانشکده بهداشت و مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه تهران درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی کاغذ ها و نحوه پاکسازی کتاب ها از ویروس کرونا توصیه هایی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم؛ ایمن و پاکیزه نگه داشتن کتاب‌ها و متعلقات مرتبط به آن‌ها از الزاماتی است که افراد باید آن را رعایت کنند، اما با توجه به ساختار و جنس کتاب و کاغذ‌های مختلف و آسیب‌پذیر بودن آن‌ها در مقابل مواد ضدعفونی کننده، سوال اینجاست که چه روش‌هایی برای ضدعفونی این مواد وجود دارد.

بر اساس شواهد بررسی شده، نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آن‌ها است.

مطالعه‌ای که درباره ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شد، نشان داد که این ویروس به مدت 24 ساعت روی سطوح مقوایی و به مدت 72 ساعت روی سطوح پلاستیکی فعال می‌ماند.

بر اساس این مطالعه، زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل 24 ساعت و برای کتاب‌های پوشیده از پلی استر یا سایر پلاستیک‌ها و همچنین مواد پلاستیکی مانند CD و دی وی دی، 72 ساعت است.

یکی از محققین مرکز کنترل بیماری‌های امریکا نیز با تایید این موضوع، عنوان می‌کند: در مورد محصولات کاغذی، ما واقعاً نگران نیستیم و نیازی به یافتن راه‌های ضد عفونی کردن این مواد ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا چه مدت روی اسکناس باقی می ماند؟

ویروس کرونا چه مدت روی اسکناس باقی می ماند؟