مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-03سياسي

تعهد رییس پارلمان عراق به تکمیل قانون انتخابات پس از تعطیلات عید قربان


مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رییس پارلمان متعهد شده قانون انتخابات پارلمانی را پس از تعطیلات عید قربان تکمیل و ارائه کند.

- مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رییس پارلمان متعهد شده قانون انتخابات پارلمانی را پس از تعطیلات عید قربان تکمیل و ارائه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از بغداد الیوم، حسین الهنداوی، مشاور امور انتخاباتی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشستی خبری گفت، تعیین تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام بنا بر سه اصل صورت گرفت، نخست اینکه این اقدام در اولویت دولت قرار دارد.

دوم اینکه برگزاری انتخابات درخواست اکثریت مردم است مشروط بر اینکه عادلانه، شفاف و آزادانه برگزار شود.

در نتیجه برگزاری انتخابات به نوعی پاسخگویی به مطالبه تظاهرکنندگان و حفاظت از رویکرد دموکراتیک انتخاباتی است که در قانون اساسی قید شده است.

عنصر سوم مربوط به شرایط و اعضای کمیسیون انتخابات است که اخیرا یک نشست مفصلی با نخست وزیر برگزار کردند و در آن مقرر شد تمامی مشکلات و چالش ها پیرامون برگزاری انتخابات حل شود.

الهنداوی گفت، کمیسیون انتخابات در این نشست بر برگزاری انتخابات در بازه زمانی 9 ماهه اعلام آمادگی کرد و این انتخابات پس از 11 ماه برگزار می شود، بنابراین زمان کافی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد رییس پارلمان عراق به تکمیل قانون انتخابات پس از تعطیلات عید قربان

تعهد رییس پارلمان عراق به تکمیل قانون انتخابات پس از تعطیلات عید قربان