مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 19:002020-08-02اقتصادي

بورس املاک و مستغلات باعث افزایش قیمت مسکن می شود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حدود یکماه از خبر راه‎‎ اندازی پنجمین بورس کشور توسط اعضای شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد می گذرد.

- بسیاری از کارشناسان بر این باورند تبدیل شدن کالاهای کشور به کالای سرمایه ای ذاتا باعث ایجاد تورم است، چرا که عموم تقاضا های شکل برای آن کالا با انتظار سوددهی صورت گرفته است که می تواند به افزایش قیمت آن کالا دامن بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، حدود یکماه از خبر راه‎‎ اندازی پنجمین بورس کشور توسط اعضای شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد می گذرد.

اما و اگرهای فراوانی پیرامون چرایی عزم دولت برای راه اندازی بورس مسکن وجود دارد.

از آنجایی که مسئله بورس مسکن در هیچ جای دنیا مسبوق به سابقه نیست چگونگی اجرای این برنامه را بیش از پیش دچار ابهام کرده است.

نفس اجرای سیاست هایی که تجربه عملیاتی آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد مسلما نیازمند کار مطالعاتی و کارشناسی فراوان در کنار اقناع افکار عمومی برای اجرا و پیاده سازی کارآمد هر طرحی می باشد.

همواره مسکن به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های رشد اقتصادی در کشورهاست، تا جایی که برخی سهم مسکن را در متغیرهای کلان اقتصادی در کشور را تا 35% تخمین زده اند، از این روی اهمیت بحث ساخت مسکن در رونق تولید کشور را بسیار بالا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس املاک و مستغلات باعث افزایش قیمت مسکن می شود؟

بورس املاک و مستغلات باعث افزایش قیمت مسکن می شود؟