مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 05:452020-08-02بين الملل

احتمال صدور حکم اعدام برای نیروهای امنیتی متهم به قتل معترضان عراقی


سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی متهم به استفاده از تفنگ شکاری علیه معترضان در میدان التحریر با مجازات اعدام مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از مجازات سه نیروی وابسته به سرویس امنیتی کشور خبر داد که با تفنگ های شکاری در روز 26 ژوییه گذشته، موجب کشته شدن دو تظاهرات کننده در میدان التحریر بغداد شدند.

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم ، وی در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد: ما نمی توانیم ارتش را وارد میدان التحریر کنیم زیرا آموزش لازم در این زمینه را پشت سر نگذاشته است.

ما نیازمند نیروهای آموزش دیده برای تعامل بیشتر با تظاهرات کنندگان هستیم.

وی افزود: امور تنها مربوط به تجهیزات نیست، بلکه افسر و نیروی امنیتی مذکور باید آمادگی روانی لازم درباره نحوه تعامل با تظاهرات کنندگان و تحمل فحاشی و حتی حمله فیزیکی از سوی هر فردی در خیابان را داشته باشد بدون اینکه هیچ واکنشی نشان دهد.

رسول درباره جنجال کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات کنندگان در میدان التحریر که گفته می شد با تفنگ شکاری هدف قرار گرفته اند نیز توضیح داد: تفنگ های شکاری استفاده شده در تظاهرات 26 ژوییه شخصی بودند و سه نیروی وابسته به سرویس امنیتی که از این نوع تفنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال صدور حکم اعدام برای نیروهای امنیتی متهم به قتل معترضان عراقی

احتمال صدور حکم اعدام برای نیروهای امنیتی متهم به قتل معترضان عراقی