مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:152020-08-01سياسي

شیخ فضل الله نوری مخالف مشروطه نبود/ ماجرای تأسیس عدالتخانه


بر خلاف آنچه به مرحوم شیخ فضل الله نوری نسبت داده شده که با اصل مشروطه یا قانون مخالف بود، وی می گوید که ما مشروطه می خواهیم ولی مشروطه مشروعه و محدود به احکام شرع.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به مناسبت یکصد و یازدهمین سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری نشست مجاهد بصیر بصورت مجازی و به همت مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد.

دبیری این نشست را حسین نوری به عهده داشت و حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، حجت الاسلام و المسلمین ذبیح الله نعیمیان و حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی هم میهمانان این نشست بودند.

حسین نوری(دبیر نشست) : صد و یازده سال قبل در همین ایام، اتفاقی شگفت آور در پایتخت ایران اسلامی شیعه به وقوع پیوست و مجتهد بزرگ پایتخت مرحوم آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری در غروب روز 13 رجب مصادف با یازده مرداد سال 1288 شمسی در میدان توپخانه تهران بر سر دار رفت.

برای اینکه ببینیم که چگونه شد که چنین اتفاق تلخی در کشور ما صورت پذیرفت، باید مقداری به عقب برگردیم و به زمینه های پیدایش مشروطیت در ایران بپردازیم.

بی گمان مشروطیت یکی از حوادث بزرگ تاریخ ما است که به لحاظ تاثیر عمیق و ماندگارش در سیاست و فرهنگ کشورمان نقطه عطفی در تاریخ ما به شمار می رود و از همین رو همواره حجم بزرگی از پژوهشها و تحقیقات تاریخی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ فضل الله نوری مخالف مشروطه نبود/ ماجرای تأسیس عدالتخانه

شیخ فضل الله نوری مخالف مشروطه نبود/ ماجرای تأسیس عدالتخانه