مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 08:352020-08-01اقتصادي

مزاحمت های دولتی برای طلای سرخ/دلالان نفس بازار زعفران را گرفته اند


سفیر ایران در اسپانیا مزاحمت های دولتی را از مشکلات پیش روی طلای سرخ دانست و گفت: فراکسیون زعفران تشکیل شده اما تاکنون در راستای رفع مشکلات این محصول به نتیجه مطلوب نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قشقاوی صبح شنبه در وبینار بررسی همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اسپانیا با تاکید بر استان های شرقی که از سوی اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی سرزمین طلای چهارگانه بوده که بر خلاف طلای فلز، مظلوم است.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد تولید زعفران خراسان جنوبی مربوط به خراسان جنوبی است، گفت: عناب، زرشک و انار از دیگر محصولات تولیدی این استان بوده که سهم زیادی در تولیدات کشور دارد.

سفیر ایران در اسپانیا بیان کرد: می طلبد نگاهمان به محصولاتی مانند زعفران، زرشک و عناب خراسان جنوبی علاوه بر گیاهی خوراکی به عنوان داروی گیاهی باشد.

وی خواستار ایجاد ارزش افزوده برای این محصولات شد و اظهار کرد: عناب باید در قالب دمنوش مطرح شود چراکه این امر در اسپانیا از ارزش بالایی برخوردار است.

قشقاوی با بیان اینکه با بیان اینکه دمنوش این محصولات باعث ایجاد ارزش افزوده می شود، افزود: خراسان جنوبی استانی دانش بنیان بوده که از قدمت فرهنگی بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزاحمت های دولتی برای طلای سرخ/دلالان نفس بازار زعفران را گرفته اند

مزاحمت های دولتی برای طلای سرخ/دلالان نفس بازار زعفران را گرفته اند