مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 08:552020-07-29اقتصادي

تاب آوری اجتماعی؛ از رؤیا تا واقعیت


روزگاری را که غم اجتماعی حاصل از کرونا و فشار اقتصادی کمرشکن مانند پتکی بر روان مردم فرود می آید چگونه می توان تحمل کرد و تاب آورد؟ آیا اساساً تاب آوری اجتماعی در چنین شرایطی معنا دارد؟ اگر این طور است چگونه می توان میزان تاب آوری را بالا برد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: آیا این ثروت و سرمایه جامعه ای نیست که در زمان آرامش و ثبات اندوخته تا در زمستان سخت مشکلات به دادش برسد؟ آن طور که اصغر مهاجری، جامعه شناس، می گوید حالا صحبت از تاب آوری اجتماعی تنها شعاری بیش نخواهد بود: ایجاد تاب آوری در زمان بحران ممکن نیست.

ما خصیصه تاب آوری را زمانی از خود نشان می دهیم که قبلاً آن را به دست آورده باشیم و با انباشت آن بتوانیم در زمانه بحران از محصولش استفاده کنیم.

چه به روز جامعه ای که این ذخیره ارزشمند را ندارد می آید؟ حال باید چه کرد تا جامعه با کمترین آسیب روانی این روزگار سخت را بگذراند؟ هر کدام از ما به تنهایی نمونه کامل و بارز انسانی هستیم که در شرایطی سخت زندگی می کنیم.

این طور می گویم تا هر فرد با ارجاع به خود از خواندن توضیحات اضافی رهایی پیدا کند.

سعید معیدفر، جامعه شناس، همان اول صحبت تکلیف را روشن می کند و می گوید: علائمی که من به عنوان جامعه شناس در جامعه می بینم علائمی نیست که بشود در مورد تاب آوری آن در مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاب آوری اجتماعی؛ از رؤیا تا واقعیت

تاب آوری اجتماعی؛ از رؤیا تا واقعیت