مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 08:002020-07-29اقتصادي

خیانت فرش «ماشینی» به «دستباف»


سال ها پیش از این در بسیاری از خانه ها به ویژه در روستاها زنان بافنده قالی بودند و زنان و مردان نقشه را با صدای بلند و آهنگین می خواندند و قالیبافان گره بر گره می زدند.

- ایسنا/همدان سال ها پیش از این در بسیاری از خانه ها به ویژه در روستاها زنان بافنده قالی بودند و زنان و مردان نقشه را با صدای بلند و آهنگین می خواندند و قالیبافان گره بر گره می زدند.

روی دار قالی گل ها جوانه می زدند، غنچه ها گشوده می شدند، پرنده ها می خواندند.

بهار به خانه می آمد اما این روزها که فرش های ماشینی به صورت انبوه تولید می شوند و در روزگار رونق قالی های چینی و در روزهای تحریم و نوسان دلار حال فرش ایرانی حال و روز خوبی ندارد.

در سالیان دور، تولید فرش و قالی دستباف و سنتی یکی از تولیدات درآمدزا و قابل توجه در همدان به حساب می آمده است اما اکنون بافت فرش در این استان از رونق افتاده و به گفته فعالان بازار فرش دیگر بافنده ای در همدان وجود ندارد.

آنطور که فعالان بازار فرش می گویند صادرات است که به فرش ایرانی رونق می دهد و علت اصلی بی رونقی بازار فرش همدان نبود صادرات فرش و نبود بافنده های خبره است.

در بازار فرش همدان راسته فرش فروشان که هنوز رنگ و بوی دوران دور را می دهد، گشتی زده و پای درد دل فعالان بازار فرش می نشینم تا آنها از وضعیت این بازار برایمان سخن بگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیانت فرش «ماشینی» به «دستباف»

خیانت فرش «ماشینی» به «دستباف»