مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 07:452020-07-28فرهنگي

بقایای معماری تپه اشرف اصفهان در محل کشف شده باقی می ماند/راه اندازی سایت موزه


مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: بخشی از آثار مکشوف در تپه اشرف اصفهان بقایای معماری است که در محل این تپه تاریخی حفظ و به شکل «سایت موزه» به معرض نمایش درمی آید.

- اصفهان- مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: بخشی از آثار مکشوف در تپه اشرف اصفهان بقایای معماری است که در محل این تپه تاریخی حفظ و به شکل سایت موزه به معرض نمایش درمی آید.

علمدار علیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کاوش های اخیر در تپه اشرف اظهار داشت: با حمایت های اعتباری لازم، کاوش های گروه باستان شناسی میراث فرهنگی اصفهان با تکیه بر توان داخلی در بستر مشتاق دوم ادامه دارد.

وی افزود: با عملیات نجات بخشی آثار تاریخی ضلع شمالی و هسته ای تپه اشرف به شناسایی گور خمره ها، اسکلت اسب، سکه، کوره ذوب فلز، اسکلت زن و بقایای معماری از دوره اشکانیان منتنج شد.

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اضافه کرد: در شمای کلی، بیشتر آثار کشف شده در کاوش های اخیر به دوره اشکانیان برمی گردد اما هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

ادامه کاوش در تپه اشرف به تصمیم شورای فنی در تهران بر می گردد وی با اشاره به توقف پروژه آبفای استان اصفهان در این محدوده گفت: طی مکاتبات و تنظیم گزارش باستان شناسی به شورای فنی در تهران درباره روند ادامه نجات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقایای معماری تپه اشرف اصفهان در محل کشف شده باقی می ماند/راه اندازی سایت موزه

بقایای معماری تپه اشرف اصفهان در محل کشف شده باقی می ماند/راه اندازی سایت موزه