مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 12:302020-07-27اجتماعي

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است


نایب رییس انجمن دوستداران دماوند می گوید: محدوده وقفی در کوه دماوند، در ارتفاع بالای 2200 متری و دقیقا در محدوده میراث طبیعی ملی دماوند واقع شده که در تداخل با عرصه این اثر است و حتما ثبت آن را در فهرست جهانی یونسکو چالش برانگیز خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، خبر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف منتشر شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در واکنشی تکذیبی اعلام کرد که محدوده اوقافی بخشی از کوه دماوند نیست، بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه کوه دماوند است و توضیح داد که «موقوفه ملار مربوط به قریه و مراتع ملار است که تاریخچه آن به حدود 90 سال پیش بازمی‌گردد.

به دلیل اینکه این موقوفه به تملک پهلوی اول درآمده بود، در سال 1323 در دادگاه به وقفیت برگشته و در سال 1374 در شعبه 29 دیوان عالی کشور وقفیت پلاک 68 و 69 اصلی بخش 7 لاریجان محرز گردیده و متعاقبا در سال 1384 پس از طی تشریفات قانونی ثبت املاک، پلاک های فوق به نام موقوفه بر اساس قوانین موضوعه کشور تثبیت شده است؛ لذا این موقوفه مربوط به یک قریه و مراتع آن در اطراف کوه دماوند است و به هیچ وجه شامل خود کوه دماوند نمی‌شود.

» معاون دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست اما، موضوع این واگذاری را مبهم دانسته و اعلام کرده که اصالت سند وقف بخشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است