مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 06:502020-07-27اجتماعي

تاثیر پلیس نامحسوس بر کاهش تصادفات


به گفته رییس پلیس راهور ناجا، پلیس نامحسوس هنوز در کشور فعال است و با توجه به ایجاد بار روانی برای رانندگان، در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی دارد.

- جی پلاس ، سردار کمال هادیانفر گفت: پلیس نامحسوس به عنوان یکی از راهبردهای اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص کنترل تخلفات و نظارت بر نحوه رانندگی بوده و در حال حاضر نیز فعال است.

وی درباره تاثیر آن در کاهش تصادفات افزود: به نظر می رسد عوامل متعدد، غیرقابل تفکیک و غیرقابل اندازه گیری زیادی در جلوگیری از حوادث ترافیکی نقش دارند، اما پلیس نامحسوس با توجه به ایجاد بار روانی و افزایش دقت نظر راننده بر هدایت وسیله نقش به سزایی در کاهش تصادف دارد.

کدام نهاد مسئول نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی است؟ رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به چگونگی نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی گفت: ملاک عمل به تهیه و نصب تابلوهای جدید مواد 97 و 98 و تبصره ذیل آن آیین نامه راهنمایی ورانندگی مصوب 1384 هستند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 97، تشخیص، انتخاب، تهیه، جانمایی، نصب، ترسیم و نگهداری علایم عمودی و افقی راهنمایی و رانندگی درشهرها بر اساس دستورالعملی خواهد بود که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تصویب وزیر کشور می رسد و در جاده ها به عهده وزارت راه وترابری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر پلیس نامحسوس بر کاهش تصادفات

تاثیر پلیس نامحسوس بر کاهش تصادفات