مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 مرداد 1399 ساعت 08:502020-07-24سياسي

سخاوت؛ شاخصه اصلی شیعیان واقعی


آیت الله تحریری در جلسه درس اخلاق خد سخاوت را شاخصه اصلی شیعیان واقعی دانست و گفت: پرداخت وجوهات شرعی نخستین مرتبه سخاوت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری، پیش از ظهر امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد با اشاره به فرازی از مواعظ امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب، اظهار داشت: همه مکاتب و مذاهب اسلامی نشانه هایی دارند که پیروان شان با داشتن آن نشانه ها شناخته می شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: مکتب تشیع نیز نشانه هایی دارد که شیعیان با آن نشانه ها شناخته می شوند که یکی از آن نشانه ها داشتن ارتباط صحیح با پیروان دیگر ادیان و مذاهب اسلامی است.

آیت الله تحریری با بیان اینکه شیعیان در جامعه اسلامی با پایبندی به برخی امور مطرح شده از سوی اولیالی الهی می توانند خودشان را به پیروان دیگر مکاتب و مذاهب اسلامی معرفی کنند، عنوان کرد: بر همین اساس ائمه اطهار(ع) فرمودند: شیعیان زینت ما باشند و به گونه ای رفتار نکنند که باعث بدگویی ما شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی سخاوت را از ویژگی های مهم شیعیان برشمرد و اظهار داشت: شیعه باید نسبت به برادر دینی خویش بذل و بخشش داشته باشد، امام صادق(ع) می فرمایند: شیعیان ما برادران دینی خودشان را تنها نمی گذارند و همواره صفت سخاوت را از خود ظهور و بروز می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخاوت؛ شاخصه اصلی شیعیان واقعی

سخاوت؛ شاخصه اصلی شیعیان واقعی