مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 07:152020-07-23اقتصادي

رهاسازی بیش از 290 هزار بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب منطقه رخ تربت حیدریه


از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 290 هزار قطعه بچه ماهی در سطح 30 هزار متر مربع استخر این منطقه رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 250 تن گوشت ماهی استحصال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی بخش رخ، مهدی شیبانی اظهار کرد: پرورش ماهیان (گرمابی - سرد آبی) در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخرهای ذخیره آب دارد می تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید خانواده ها باشد.

مسئول جهاد کشاورزی بخش رخ با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرها ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده ها  باعث غنی شدن آب در امر مصارف کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 500 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش رخ  وجود دارد، تصریح کرد: رهاسازی بچه ماهی در حدود 15 استخر طی یک سال گذشته انجام شده که اکثراً نیز در امر اخذ مجوز پروانه بهره برداری اقدام کرده اند.

شیبانی با تاکید بر اینکه این استخرها با بهره وری بالا نقش مهمی در افزایش تولید و بهره برداری ماهی دارند، اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 290 هزار قطعه بچه ماهی از نوع سرد آبی و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی بیش از 290 هزار بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب منطقه رخ تربت حیدریه

رهاسازی بیش از 290 هزار بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب منطقه رخ تربت حیدریه