مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 05:102020-07-23فناوري

چرا نباید گوشی مسافری بخرید؟


ثبت تلفن همراه از طریق رویه مسافری، صرفاً برای مصارف غیرتجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز بوده و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، - ثبت تلفن همراه از طریق رویه مسافری، صرفاً برای مصارف غیرتجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز بوده و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، مسدود خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور از همان زمان که به عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد، با چالش هایی همراه بود.

در اولین تجربه این طرح که برمبنای IMEI گوشی ها بود، این کد قابل جعل بود و به همین دلیل در جدیدترین اجرای رجیستری، تلاش شد با ترکیب دو شناسه گوشی و سیم کارت به صورت همزمان، از شکست دوباره این طرح جلوگیری شود.

با وجود این، اجرای رجیستری در ابتدا مشکلات زیادی داشت که یکی از مهم ترین آن ها، افزایش قیمت گوشی ها بود.

در شرایطی که در سه سال گذشته با افزایش نرخ ارز، قیمت گوشی ها در حالت معمول هم افزایش دو تا سه برابری داشت، رجیستری هم بهانه ای دیگر برای فروشندگان بود که قیمت گوشی ها را بالا ببرند.

حتی برخی از فروشندگان کالای رجیسترنشده را به خریداران می فروختند و زمانی که فرد خریدار برای پس دادن گوشی خود مراجعه می کرد، مبلغی را از او دریافت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید گوشی مسافری بخرید؟

چرا نباید گوشی مسافری بخرید؟