مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 04:202020-07-23پزشكي

نیم قرن اشتباه دانشمندان درباره علت اصلی اختلال شنوایی سالمندان


یک مطالعه جدید نشان می دهد که دانشمندان بیش از 50 سال درباره علت اصلی کم شنوایی مرتبط با افزایش سن در اشتباه بوده اند و اکنون دریافته اند که فناوری رشد مجدد موها می تواند دلیل اصلی کم شنوایی را در سالمندان معکوس کند.

- یک مطالعه جدید نشان می دهد که دانشمندان بیش از 50 سال درباره علت اصلی کم شنوایی مرتبط با افزایش سن در اشتباه بوده اند و اکنون دریافته اند که فناوری رشد مجدد موها می تواند دلیل اصلی کم شنوایی را در سالمندان معکوس کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه برجسته به رهبری محققان متخصص چشم و گوش ماساچوست، فرضیه جدیدی را برای توضیح میزان کم شنوایی مرتبط با افزایش سن مطرح کرده که دیدگاه غالبی را که علوم پزشکی بیش از نیم قرن بر آن حاکم شده است، به چالش می کشد.

تحقیقات جدید شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد کاهش شنوایی مربوط به افزایش سن و پیری در درجه اول ناشی از آسیب انباشته شده در سلول های موی حسی گوش داخلی است و فناوری های احیای مو ممکن است درمان های جدیدی را برای این مشکل ارائه دهند.

به طور کلی تصور می شد که کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن(Presbycusis) ناشی از تخریب آهسته عروق استریا(stria vascularis) که بخش مهمی از حلزون گوش است، می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم قرن اشتباه دانشمندان درباره علت اصلی اختلال شنوایی سالمندان

نیم قرن اشتباه دانشمندان درباره علت اصلی اختلال شنوایی سالمندان