مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 06:052020-07-22اقتصادي

کاهش 40 درصدی آب مصرفی بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه


رییس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت جوامع محلی و بومی کشاورزان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی گفت: آب مصرفی بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه 40 درصد کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر فتحی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده دفتر طرح حفاظت از تالاب های ایران در آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 400 هزار هکتار آبی و مابقی به صورت اراضی دیم کشت می شود.

وی با بیان اینکه اراضی آبی 50 درصد وابسته به منابع آبی زیرزمینی و 50 درصد مابقی از آب های سطحی تغذیه می کنند، افزود: اراضی دیم براساس شرایط جوی و نزولات آسمانی کشت شده و یک قسمت دیگر از مسائل مدیریتی از جمله اصلاح ژنتیکی و به زراعی توسط کارشناسان و متخصصان کشاورزی در سطح شهرستان ها عملیاتی و اقدام می شود.

فتحی در ارتباط با معرفی ارقام مقاوم در برابر کم آبی در مزارع دیم، اظهار کرد: ارقام مقاوم در مقابل کم آبی در مزارعی که به صورت دیم کشت می شوند در راستای عملکرد مطلوب در واحد سطح از نقش بسزایی برخوردار بوده و مسائل زراعتی در حوزه بهزراعی و حفظ رطوبت خاک حائز اهمیت است.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص تولیدات آبی که متکی بر منابع آبی تولید می شوند، گفت: در سال های اخیر بهینه سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی آب مصرفی بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه

کاهش 40 درصدی آب مصرفی بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه