مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 05:502020-07-20فرهنگي

احیای بادگیرهای قدیمی ترین بنای مجموعه امیرچقماق


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد گفت: بازسازی بادگیرهای مسجد امیرچقماق در دستور کار این اداره قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدرضا فلاحتی اظهار کرد: بر اساس مستندات و شواهد موجود و بررسی عکس های هوایی سال 1335 دو عدد بادگیر با ارتفاع کم در مجاورت ضلع جنوبی گنبد مسجد امیرچقماق قرار داشته که در اثر عوامل جوی و عدم رسیدگی، در گذشته تخریب گردیده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه بازسازی و احیاء بادگیرهای مذکور در دستور کار این اداره قرار گرفته، عنوان کرد: عملیات عمرانی این پروژه توسط نیروهای امانی اداره کل در حال انجام است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قدمت این مسجد تاریخی به قرن نهم هـ.

ق باز می گردد، اظهار داشت: بازسازی بادگیرهای آن، بصورت بازسازی ساق، قفسه، پشت بام و اجزاء بادگیر بر اساس مستندات و شواهد گذشته می باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد با توضیح این مطلب که این مسجد در ضلع جنوبی میدان امیرچخماق قرار دارد و قدیمی ترین بنای میدان است افزود: محراب اصلی مسجد از کاشی معرق است و از ساختمان های مقرنس کاری شده تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای بادگیرهای قدیمی ترین بنای مجموعه امیرچقماق

احیای بادگیرهای قدیمی ترین بنای مجموعه امیرچقماق