مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-19اقتصادي

آب چشمه های اطراف همدان کیفیت بالایی دارد


مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان گفت: به طور کلی چشمه هایی که در اطراف شهر همدان است، چشمه هایی با کیفیت فوق العاده و خوب هستند.

- محمد ضروری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی آماربرداری انجام شده اخیر که از اواخر سال 1396 و اوایل 1397 آغاز شد، بیش از 8 هزار چشمه در استان همدان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان 3 هزار و 167 رشته قنات وجود دارد افزود: وضعیت چشمه ها و قنات های ما در اکثر نقاط استان مشکل خاص و تعیین کننده ای به لحاظ سلامت ندارد فقط در برخی از نقاط میزان املاح بیشتر است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان بیان کرد: به طور کلی چشمه هایی که در اطراف شهر همدان است، چشمه هایی با کیفیت فوق العاده و خوب هستند.

  وی با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر چشمه های منطقه تاریک دره نمونه گیری شد خاطرنشان کرد: به لحاظ هدایت الکتریکی که یکی از شاخص های مهم در تعیین وجود املاح و سنجش کیفیت آب است، این چشمه ها مورد اندازه گیری قرار گرفت که در نتیجه مشخص شد آب آنها فوق العاده است.

  ضروری ضمن تاکید بر اینکه خوشبختانه مشکل آرسنیک در استان نداریم تصریح کرد: تنها قسمت های بسیار کوچکی در شمال استان به علت مجاورت با زنجان مشکوک به آرسنیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب چشمه های اطراف همدان کیفیت بالایی دارد

آب چشمه های اطراف همدان کیفیت بالایی دارد