مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 03:002020-07-18اجتماعي

4 قله «الوند» ثبت ملی می شود


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: چهار قله ارزشمند کوه «الوند» به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت می شود.

- ایسنا/همدان معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: چهار قله ارزشمند کوه الوند به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت می شود.

مهدی صفی خانی در گفت وگو با ایسنا، درباره اقداماتی که در زمینه حفاظت از الوند انجام شده است، اظهار کرد: قله های الوند، کلاغ لان، دائم برف و کلاه قاضی چهار قله ای هستند که به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت و حفاظت خواهند شد.

وی با بیان اینکه این قلل محدوده ای 1900 هکتاری را شامل می شود، افزود: موافقت های لازم در استان و کمیته فنی سازمان حفاظت محیط زیست کسب شده و منتظر تشکیل شورای عالی محیط زیست کشور هستیم که در آنجا مطرح و تأیید شود.

صفی خانی با تأکید بر اینکه با ثبت این محدوده هیچ گونه تصرفی در آن اتفاق نخواهد افتاد، اضافه کرد: ضوابط ثبت اثر طبیعی ملی تا حدی مشکل است اما با ثبت این قلل آن ها نیز مانند دیگر مناطق حفاظت شده استان تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرند.

وی توضیح داد: با توجه به حساسیت منطقه الوند مایل بودیم محدوده بزرگتری را به عنوان منطقه حفاظت شده یا پارک ملی معرفی کنیم اما متأسفانه به علت محدودیت هایی مانند محدوده های معدنی و مشکل سازمان صنعت، معدن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 قله «الوند» ثبت ملی می شود

4 قله «الوند» ثبت ملی می شود