مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 15:052020-07-16سياسي

شورای نگهبان یاریگر دستگاه قضا در مقابله با فساد و حل مشکلات جامعه باشد


شورای نگهبان در شرایط کنونی یاریگر دستگاه قضا در مقابله با فساد و حل مشکلات جامعه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری، عصر امروز در دیدار با رییس دفتر شورای نگهبان یزد به مناسبت 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان در طول چهار دهه فعالیت در موضوعات مختلف، منشأ اثر و برکت برای کشور در چارچوب تشخیص و عمل به مصالح عمومی در ذیل وظایف اساسی خود بوده است.

وی در تبیین جایگاه و نقش این شورا عنوان کرد: کلمه شورا مبنای قرآنی دارد و نگهبان هم که لفظی با مسما و به معنای مراقبت و پاسداری است.

دهشیری با اشاره به رسالت های شورای نگهبان در قانون اساسی عنوان کرد: نظارت بر قانون گذاری از دو جهت نظارت قانونی و شرعی یعنی تطابق آن با قانون اساسی و از سوی دیگر انطباق آن با اصول و احکام شرعی از رسالت های سنگین این شورا است.

رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه شورای نگهبان در طول سال های فعالیت خود سدی محکم در برابرافراد نفوذی به بدنه حاکمیتی نظام بوده است، تصریح کرد: گرچه این شورا در طول این سال ها مورد تحریم و هجمه های بسیاری از سوی دشمنان داخلی و عوامل آن در داخل قرار گرفته اما هیچگاه از وظایف خود کوتاهی نکرده و تحت تأثیر لومه لائمین قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان یاریگر دستگاه قضا در مقابله با فساد و حل مشکلات جامعه باشد

شورای نگهبان یاریگر دستگاه قضا در مقابله با فساد و حل مشکلات جامعه باشد