مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 04:102020-07-15اقتصادي

صعود بورس تا کجا ادامه دارد؟


بازار بورس با قدرت در حال صعود است، یک کارشناس بازار سرمایه در این باره معتقد است که تا زمانی این صعود ادامه دارد که نرخ دلار افزایشی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، روزبه شریعتی، با بیان اینکه روند صعودی بازار تا زمانی که قیمت دلار رو به افزایش است، می تواند ادامه دار باشد، اظهار کرد: اگر قیمت دلار 10 درصد رشد می کند، ماحصل این موضوع بدون افزایش قیمت بهای تمام شده شرکت ها، مخصوصا شرکت های تولیدی، رشد نکند و نرخ فروش 10 درصد افزایش پیدا کند، سودشان نسبت به حاشیه سودی که دارند می تواند بسیار تغییر کند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر یک شرکت حاشیه سود 10 درصدی داشته باشد و اگر دلار 10 درصد رشد کند و ماحصل آن باعث افزایش 10 درصدی نرخ فروش شرکت بدون افزایش نرخ بهای تمام شده شود، می تواند سود این شرکت را دو برابر رشد دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار ارز تلاطم داشته باشد، روی بازار سرمایه تاثیرگذار است، گفت: افزایش قیمت دلار هر درصدی که باشد می تواند روی نرخ فروش و درامد شرکت ها تاثیر داشته باشد.

آیا رشد بازار سرمایه حبابی است؟ شریعتی در ادامه درمورد مباحثی مبنی بر اینکه صعود بازار سرمایه حباب است، نیز اظهار کرد: اینکه بازار سرمایه حباب است یا خیر موضوع پیچیده ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود بورس تا کجا ادامه دارد؟

صعود بورس تا کجا ادامه دارد؟