مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:202020-07-14اقتصادي

خاک مازندران شور می شود؟


یکی از این تنش های مهم که مدت ها مردم مازندران را نگران کرده کم آبی و تنش های ناشی از آن است، هرچند یکی دو سالی است که به دلیل بارش های فراوان، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، مازندران همواره یکی از استان‌هایی بوده است که با تولید بالای محصولات کشاورزی، نقشی اساسی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا کرده و با توجه به اینکه شغل اصلی مردم این استان نیز کشاورزی است، موضوعات پیرامون آن، برای مردم و مسئولان این استان از اهمیت بالایی قرار دارد.

بر این اساس، هر گونه تنش و یا چالش محیطی و یا غیره که بر مبنای اصولی کشاورزی مردم این استان اثرگذار باشد، برای آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از این تنش‌های مهم که مدت‌ها مردم مازندران را نگران کرده کم‌آبی و تنش‌های ناشی از آن است، هرچند یکی دو سالی است که به دلیل بارش‌های فراوان، این کم‌آبی کمتر خود را بروز داده، اما کارشناسان معتقدند که‌ نه تنها دوره ترسالی آغاز نشده، بلکه شرایط تداوم روند خشکسالی است و حتی ممکن است آب و هوای این استان کویری شود.

خاک مازندران متاثر از کم‌آبی در مسیر شوری قرار دارد محمدعلی بهنمیار خاکشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا به این نکته اشاره کرده بود که، خاک ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک مازندران شور می شود؟

خاک مازندران شور می شود؟