مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 10:502020-07-14بين الملل

نقش قدرت های خارجی در لیبی


کشور نفت خیز لیبی از سال 2011 و در پی سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور دیرینه این کشور طی قیامی که مورد حمایت و پشتیبانی هوایی ناتو قرار گرفت، - "کشور نفت خیز لیبی از سال 2011 و در پی سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور دیرینه این کشور طی قیامی که مورد حمایت و پشتیبانی هوایی ناتو قرار گرفت، درگیر خشونت و چند تکه شده است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است: این کشور حوزه شمال آفریقا از آن زمان تاکنون تبدیل به میدان جنگ شبه نظامیان قبیله ای، افراط گرایان و مزدوران و همچنین یک مسیر مهم برای مهاجران مستاصلی که عازم اروپا هستند، شده است.

چندین قدرت خارجی، سلاحها و شبه نظامیان و نیروهایشان را به این کشور گسیل داشته و به یک جنگ نیابتی خونین در آنجا که بازتاب یک نزاع ژئوپلتیک گسترده تر و شکاف ها در خاورمیانه و در داخل ناتو است، دامن زده اند.

از سال 2015 دولت توافق ملی لیبی مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، مشغول جنگ با شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، مستقر در شهر بنغازی در شرق بوده است.

پشتیبانی نظامی ترکیه از دولت توافق ملی لیبی اخیراً توازن این جنگ را تغییر داده و به نیروهای این گروه در ماه ژوئن اجازه داد تا یک عملیات پیشروی 14 ماهه نیروهای خلیفه حفتر به سمت طرابلس را دفع کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش قدرت های خارجی در لیبی

نقش قدرت های خارجی در لیبی