مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 09:052020-07-14اقتصادي

زنبورداران سیرجانی 100 تن عسل برداشت کردند


با توجه به بارش های سال زراعی جاری در فصل بهار وضعیت تولید عسل در شهرستان سیرجان مطلوب بوده و حدود 100 تن عسل از کلنی های زنبور عسل تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، با توجه به بارش های سال زراعی جاری در فصل بهار وضعیت تولید عسل در شهرستان سیرجان مطلوب بوده و حدود 100 تن عسل از کلنی های زنبور عسل تولید شد.

به گفته اکبر محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان، 120 نفر زنبوردار در این شهرستان 10 هزار و 500 کلنی زنبور دارند و توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان می تواند اشتغالزایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و اشتغال در این بخش به صورت خانوادگی است و در تولید عسل با کمیت و کیفیت هم اینگونه اشتغال نقش موثری دارد.

اما مناطق شمالی شهرستان سیرجان و در بخش های پاریز و بلورد به سبب آب و هوای مناسب و تغذیه و نگهداری کندوها و کلنی های زنبور عسل دارای شرایط بهتری است .

اسماعیل محمدپور بخشدار بلورد در این ارتباط با بیان اینکه زنبورداران این بخش امسال 40 تن عسل را برداشت کردند، گفت: خانوارهای ساکن و بومی مشغول زنبورداری هستند و شرایط آب و هوایی و محیط مناسب با پوشش گیاهی هم رونق تولید را به دنبال داشته است و برای توجه بیشتر به تولید عسل مشکلات زنبورداران را حل می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبورداران سیرجانی 100 تن عسل برداشت کردند

زنبورداران سیرجانی 100 تن عسل برداشت کردند