مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:552020-07-14اجتماعي

زنبیل، بهترین جایگزین برای پلاستیک


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: استفاده از زنبیل های پلاستیکی، حصیری و پارچه ای که به فراموشی سپرده شده، باید دوباره جای خود را به کیسه ها و ظروف پلاستیکی بدهند.

- فریبا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: رفتار و نگاه غیرمسؤولانه به مصرف پلاستیک در ایران و همچنین استان نیز، چشم اندازهای ناخوشایندی در طبیعت و محیط اطراف ما برجای گذاشته است.

رودخانه یا حتی جوی های آبی که بطری های پلاستیکی در آن شناور هستند، دشت های کنار مسیر بزرگراه ها و توقفگاه های بین جاده ای که با انبوهی از کیسه های پلاستیکی پوشیده شده است، مراتع و فضای سبزی که کیسه های نایلونی بوته ها و گیاهان آن را اسیر خود کرده اند؛ همگی محصول نگاه بی تفاوت ما به مصرف پلاستیک و رهاسازی آن در طبیعت است.

وی افزود: مصرف کنندگان و رهاکنندگان زباله های پلاستیکی در طبیعت شاید اگر می دانستند پلاستیک احتمالاً تنها 20 دقیقه کار ما را راه بیندازد، اما حدود 400 سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود و از بین برود و رفته رفته مواد شیمیایی موجود در آن ها از طریق خاک به آب، گیاهان و سپس چرخه غذایی نفوذ می کند، به سادگی آن ها را در طبیعت رها نمی کردند و به پلاستیک هایی که مصرف آن ها گاه هیچ ضرورتی نیز ندارد، نه می گفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبیل، بهترین جایگزین برای پلاستیک

زنبیل، بهترین جایگزین برای پلاستیک