مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-14بين الملل

مرز سومار بین ایران و عراق هنوز فعال نشده است


علیرغم صدور مجوز بازگشایی رسمی مرز مندلی (سومار) از سوی نخست وزیر عراق و بازگشایی رسمی، فعالیت تجاری این مرز هنوز آغاز نشده است.

- سخنگوی گمرک ایران گفت: علیرغم صدور مجوز بازگشایی رسمی مرز مندلی (سومار) از سوی نخست وزیر عراق و بازگشایی رسمی، فعالیت تجاری این مرز هنوز آغاز نشده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: با وجود بازگشایی رسمی گذرگاه مندلی عراق در روزشنبه 21 تیرماه، توسط نخست وزیر این کشور، به دلیل نیاز به هماهنگی های بیشتر برای شیوه های فعالیت و تفاهم بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین اولویت اقلام صادراتی، تعیین تکلیف محموله مصالح ساختمانی متوقف در مرز که به یک هزار و 500 کامیون کالا می رسد، روش های تخلیه کالا، محل تخلیه کالا، مسائل اداری و مجوزها، اجرای پروتکل های بهداشتی و … تا زمان از سرگیری عملیات تجاری، باید منتظر ماند.

سخنگوی گمرک ایران افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، طرف عراقی برای فعالیت این مرز در دو روز در هفته و هر روز 250 کامیون کالای صادراتی ایران، اعلام آمادگی کرده است و روزهای یکشنبه و چهارشنبه را برای انجام پذیرش کالا پیشنهاد کرده است.

وی گفت: گمرک آمادگی دارد به محض جمع بندی موضوعات مورد اشاره با طرف عراقی، تشریفات و عملیات گمرکی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد، لذا از صاحبین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز سومار بین ایران و عراق هنوز فعال نشده است

مرز سومار بین ایران و عراق هنوز فعال نشده است