مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-14بين الملل

مجلس نمایندگان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد


مجلس نمایندگان شرق لیبی (طُبرق) که ژنرال «خلیفه حفتر» نیز وابسته به آن است، خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان شرق لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که ضمن استقبال از سخنان عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، از قاهره می خواهد که هر تصمیمی را که برای حفظ امنیت دو کشور صلاح می داند، اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است که لیبی با مداخله آشکار ترکیه و نقض حاکمیت لیبی با استفاده از شبه نظامیان مسلحی که بر غرب کشور سلطه پیدا کرده اند، مواجه است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که مصر عمق استراتژیک لیبی در تمامی زمینه های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در طول تاریخ بوده و اشغالگری ترکیه نیز تهدید مستقیمی برای لیبی و کشورهای همسایه از جمله مصر است، که این اشغالگری تنها با تشریک مساعی کشورهای عربی همسایه متوقف خواهد شد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم ، در بیانیه مجلس نمایندگان شرق لیبی همچنین آمده است که مجلس نمایندگان لیبی به عنوان تنها نماینده قانونی منتخب ملت این کشور از سخنان عبدالفتاح السیسی که در حضور نمایندگان قبایل لیبی بیان کرد، استقبال می کند.

مجلس نمایندگان شرق لیبی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش دو کشور مصر و لیبی برای نابودی اشغالگر متجاوز ، حفظ امنیت ملی مشترک و تحقق امنیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نمایندگان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد

مجلس نمایندگان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در لیبی شد