مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 03:152020-07-13اقتصادي

«بذر تقلبی» آفت این روزهای گلخانه ها/ گلخانه داران سردرگم در بازار سیاه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از خرم آباد، متاسفانه قیمت لحظه ای بذر به علت تغییرات نرخ دلار باعث نایاب شدن و بازار سیاه در این حوزه شده و نهایتا بی ثباتی های موجود بر بخش کشاورزی و تولید کشور تاثیرات زیادی می گذارد.

کمبود بذر، تقلب در واردات را افزایش می دهد و این معضل چون که با تولید در ارتباط است سبب وقوع فاجعه خواهد شد چراکه به طور قطع نهاده بی کیفیت، محصولی نیز به دنبال نخواهد داشت.

متاسفانه سال گذشته شاهد این موضوع بودیم و جمعی از گلخانه داران استان بذور تقلبی را به جای برندهای معتبری که قبلا در بازار بود مورد استفاده قرار دادند و علی رغم زحمات زیادی که برای کاشت متحمل شدند روز آخر و زمان دیدن دسترنج شان جز هیچ، چیزی نصیبشان نشد.

  سال گذشته بذر تقلبی خسارت هنگفتی به گلخانه داران لرستان وارد آورد در این رابطه حامد دارایی، گلخانه دار لرستانی به خبرنگار فارس از خرم آباد اظهار کرد: سال گذشته در بازار آشفتگی هایی به وجود آمد و به دلیل تحریم ها برای تهیه بذر با مشکلاتی روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه شرکت های مطرح تهیه و پخش بذر، اعلام عدم موجودی کردند و بازار سیاه به راه افتاده بود، افزود: طی این مدت بذور ناشناخته و تقلبی زیاد شد و اکثرا با نام کشور ترکیه به فروش می رسیدند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بذر تقلبی» آفت این روزهای گلخانه ها/ گلخانه داران سردرگم در بازار سیاه

«بذر تقلبی» آفت این روزهای گلخانه ها/ گلخانه داران سردرگم در بازار سیاه