مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 23:552020-07-13اجتماعي

نقش تعیین کننده مردم در مقابله با معضل زباله گردی


سال ها است که معضل زباله گردی در سطح شهر تهران پدید آمده است اما با شیوع ویروس کرونا و افزایش احتمال ابتلای زباله گردان به بیماری کووید -19 مقابله با این معضل بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

- رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران می گوید: مقابله با زباله گردی نیازمند تغییر در شیوه جمع آوری پسماند شهری و تدوین طرح های جامع مدیریت پسماند است اما مردم نیز می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا زمانی که زباله ها در تمام ساعات شبانه روز در مخازن بزرگ سطح شهر در دسترس همگان قرار دارند، پدیده زباله گردی نیز وجود خواهد داشت بنابراین برای مدیریت زباله گردی باید شیوه جمع آوری پسماند از طریق این مخازن تغییر کند اما این اقدام زمان بر است و باید تا آن زمان برنامه های کوتاه مدت و میان مدتی پیش بینی شود که تا حد امکان زباله گردان نیز ساماندهی شوند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح تغییر نحوه جمع آوری پسماند در چهار مناطق شهر تهران گفت: این طرح به منظور کاهش دسترسی افراد به مخازن زباله در سطح شهر و کاهش زباله گردی به صورت پایلوت در برخی ادارات و مجتمع های مسکونی بزرگ در حال اجراست به صورتی که مخازن زباله در اختیار این ادارات و مجتمع ها قرار می گیرد سپس از آن ها تحویل گرفته می شود تا از دستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تعیین کننده مردم در مقابله با معضل زباله گردی

نقش تعیین کننده مردم در مقابله با معضل زباله گردی