مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 09:352020-07-13اقتصادي

اقدام قابل تامل برخی دفاتر اسناد رسمی برای لغو دستورالعمل تعیین سقف درآمد


اما به نظر می رسد همین دستورالعمل در مرحله اجرا، با موانع و حتی دهن کجی برخی دفاتر متخلف اسناد رسمی مواجه شده، به گونه ای که بنا بر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره این موضوع هشدار داده شده است.

- یکی از راه‌های حفاظت از حقوق افراد جامعه، استفاده از شیوه‌های ضابطه‌مند و دارای ضمانت اجرا جهت انجام اعمال حقوقی است که مثال بارز این موضوع، به کارگیری از ثبت رسمی چنین اعمالی می‌باشد؛ اما در سال‌های اخیر استفاده از ظرفیت‌های دفاتر اسناد رسمی برای تحقق چنین اهدافی با حاشیه‌های همراه بوده، به طوری که در برخی مواقع، چنین برداشت می شد که این دفاتر سعی دارند از این موقعیت سوءاستفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»؛ استفاده از ظرفیت‌های قانونی دفاتر اسناد رسمی، همیشه با مشکلی به نام هزینه‌های حق‌التحریر مواجه بوده و همین امر، موجب شده تا بسیاری از افراد عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی را در هزینه زا بودن بدانند؛ غافل از اینکه همین کار ممکن است آن‌ها را از حمایت قانونی بعدی ـ که نسبت به اسناد رسمی و ثبت رسمی اعمال حقوقی وجود دارد ـ محروم کند.

سوی دیگر این ماجرا، سردفتران اسناد رسمی قرار دارند که به اعتقاد برخی، دارای درآمد‌های نجومی و هنگفتی هستند که بر اساس قانون یا در جا‌های سکوت قانون این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام قابل تامل برخی دفاتر اسناد رسمی برای لغو دستورالعمل تعیین سقف درآمد

اقدام قابل تامل برخی دفاتر اسناد رسمی برای لغو دستورالعمل تعیین سقف درآمد