مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 08:002020-07-13پزشكي

اهدای زندگی به بیماران مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما


مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: خانم ها عمدتا نمی توانند پلاسما اهدا کنند و تنها در صورت مجرد بودن و نداشتن سابقه بارداری و سقط جنین، می توانند اهداکننده پلاسما باشند.

- ایسنا/زنجان مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: خانم ها عمدتا نمی توانند پلاسما اهدا کنند و تنها در صورت مجرد بودن و نداشتن سابقه بارداری و سقط جنین، می توانند اهداکننده پلاسما باشند.

سیامک اسدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 10 هزار و 726 واحد فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی استان توزیع شده است، اظهار کرد: با توجه به وجود شرایط کرونایی و مشکلات معیشتی مردم، جذب اهداکننده خون برای اداره کل انتقال خون استان هزینه بر و طاقت فرسا است.

وی با بیان اینکه در این ایام 1277 واحد فرآورده خونی به استان های هرمزگان، گیلان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان ارسال شده است، افزود: ذخایر خونی استان هرگز زیر 6 روز نبوده و اداره کل انتقال خون استان تاکنون تلاش کرده است تا نقش به سزایی را در شبکه ملی خون رسانی ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه در ایام اخیر 5999 واحد پلاسما به شرکت اروپایی برای تبدیل به دارو توسط این شرکت و بازگشت به ایران برای استفاده بیماران ارسال شده است، تصریح کرد: هر چند فرآورده های خونی تولید شده برای بیماری کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای زندگی به بیماران مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

اهدای زندگی به بیماران مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما