مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 05:102020-07-13سياسي

وقتی درمانگر خلاهای روانی تنها در جشنواره خلاصه می شود


مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه امروز موسیقی تنها یک شی متعلق به جشنواره ها است، گفت: موسیقی، یکی از راه های درمان خلاهای روانی در یک جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه امروز موسیقی تنها یک شی متعلق به جشنواره ها است، گفت: موسیقی، یکی از راه های درمان خلاهای روانی در یک جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علی ثابت نیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موسیقی خراسان پیشینه قوی و محکمی دارد و این موسیقی برگرفته از یک فضای عرفانی و تصوف است که در دوره تیموری و دوره های بعدی با حضور ادبای بزرگ تکامل یافت.

وی بیان کرد: این نوع موسیقی بر پایه مدح بزرگان مذهبی دین اسلام و پس از آن روایت داسان هایی برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) و منظومه های عاشقانه حاوی پند و اندرزها است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه سرنا و دهل، سازهای معروف جنوب خراسان است، تصریح کرد: در طی زمان با نوع گرایش هایی که در جنوب خراسان با تاثیرگذاری خاندان ها، ردیف دستگاهی و کلاسیک نیز به آن وارد شد.

ثابت نیا با بیان اینکه در حوزه موسیقی خراسان جنوبی جدی تر از همسایه های خود بوده و رشد قابل توجهی در این عرصه داشته است، تصریح کرد: در سال های پس از انقلاب استان های خراسان رض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی درمانگر خلاهای روانی تنها در جشنواره خلاصه می شود

وقتی درمانگر خلاهای روانی تنها در جشنواره خلاصه می شود