مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 18:552020-07-12اجتماعي

توسعه فضای سبز قم با این گرما با مشکل روبرو است


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: وجود دامنه دمایی 70 درجه سانتیگرادی در قم توسعه و نگهداری از فضای سبز این شهر را با چالش جدی روبه رو کرده است.

- ایسنا/قم مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: وجود دامنه دمایی 70 درجه سانتیگرادی در قم توسعه و نگهداری از فضای سبز این شهر را با چالش جدی روبه رو کرده است.

به گزارشایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت اقلیم و آب و هوای قم طی سال های اخیر، اظهار داشت: از اواخر دهه 60 تا اواخر دهه 80 حداکثر دمای شهر قم 47 درجه سانتیگراد و حداقل دمای آن نیز منفی 23 درجه سانتیگراد بوده، و این موضوع توسعه و نگهداری از فضای سبز را مشکل ساز نموده است.

مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری قم با بیان اینکه دمای هوای قم در سال های اخیر به بیشتر از 47 درجه هم رسیده است، گفت: تعداد روزهای آفتابی در قم بالا بوده و میزان بارندگی نیز به شدت پایین است.

جوادیان با اذعان به اینکه نخستین موضوع مدنظر در توسعه فضای سبز مساله منابع آبی است، خاطرنشان کرد: آب در دسترس سازمان برای فضای سبز حدود 545 لیتر بر ثانیه است و آبی که از شبکه آب شرب شهری برداشت می شود 71 لیتر بر ثانیه و آب مورد نیاز فضای سبز موجود هزار و 306 لیتر بر ثانیه است و در مجموع 605 لیتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فضای سبز قم با این گرما با مشکل روبرو است

توسعه فضای سبز قم با این گرما با مشکل روبرو است