مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 18:502020-07-12پزشكي

قرص یا آمپول باعث رشد قد می شود؟


مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه مصرف قرص یا تزریق آمپول نمی تواند ظرفیت ژنتیکی قد را افزایش دهد، نسبت به عوارض چنین اقداماتی هشدار داد.

- مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی پاسخ داد: قرص یا آمپول باعث رشد قد می شود؟ مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه مصرف قرص یا تزریق آمپول نمی تواند ظرفیت ژنتیکی قد را افزایش دهد، نسبت به عوارض چنین اقداماتی هشدار داد.

هادی روحانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد اینکه آیا با مصرف مواد دارویی به صورت قرص و یا تزریق از طریق آمپول می توان رشد قدی افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان را منظور فعالیت در برخی رشته های ورزشی، افزایش دهد؟ اظهار کرد: رشد قدی در دوران کودکی از یک سن خاص آغاز و در یک سن مشخص دیگر پایان می یابد و تا زمانی که به اوج سرعت رشد نرسد نمی توانیم بگوییم که یک فرد از رشد قدی خود بازمانده است.

وی ادامه داد: یک سری داروها در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند تا اگر کودکی از نمودار رشد خود عقب افتاده است به رشد طبیعی برسد اما به هیج وجه خانواده ها نباید نگران این مسئله باشند که کودک آن ها در سن خاصی از کودکان هم سن و سال خود کوتاه تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرص یا آمپول باعث رشد قد می شود؟

قرص یا آمپول باعث رشد قد می شود؟