مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 09:502020-07-12اجتماعي

سایه ساخت و سازها روی مقبره امامزاده پونک


بنای کوچک امامزاده را بین گونی های آبی رنگ محصور کرده اند.

راهِ باریکی زائران را به امامزاده می رساند، اما در دو طرفِ این مسیر، همان رنگِ آبی که همیشه نشان از فعالیت کارگاه عمرانی دارد، - چشم و ذهن را آزار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نشانی جدیدِ امامزادگان عینعلی و زینعلی در بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان پونک است، مقبره ای از خشت و گل که بیش از 60 سال قبل یک بار آن را بازسازی کردند و بعد از آن هر بار طرح جدیدی برای فضای خالی اطرافش که از قضا یکی از قبرستان های محلی و قدیمی پونک هم هست، برنامه ریزی می کنند، اما .

مقبره امامزادگان عینعلی و زینعلی در پونک قبل از آغاز ساخت و سازهای جدید بیش از پنج سال قبل، طرحِ ایجاد شبستان و شاید کتابخانه و مکانِ اداری امامزاده را چند متر دورتر از ساختمانِ قدیمی آن برنامه ریزی کرده و امروز اسکلتِ بنا در مرحله تکمیل و به شمایل مسجدی با ارتفاعِ بسیار بیشتر از ضوابط ساخت و ساز در اطراف بناهای تاریخی و حتی لکه های ارزشمند تاریخی در حال تکمیل است.

اما بعد از این اقدام، نوبت به فضای خالی و مقابل مقبره این دو امامزاده رسید تا نه تنها جایِ خالی چنارِ بسیار قدیمی امامزاده را پر کنند، بلکه باز هم به نامِ گسترش امامزاده و ایجادِ شبستانِ جدیدتری برای مقبره، این بار در حدود پنج متری مقبره گودبرداری را آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه ساخت و سازها روی مقبره امامزاده پونک

سایه ساخت و سازها روی مقبره امامزاده پونک