مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 09:302020-07-12سياسي

اربعین، فقط راهپیمایی نیست


فرو کاستن گفتمان اربعین در جامعه به محور پیاده روی هر چند به جای خود ارزشمند بوده و بار معنایی و عاطفی بخشی از رویداد اربعین را بر دوش دارد، اما این حرکت جهانی را از سطح تمدنی و جامعه پردازی تقلیل می دهد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت: چندی است به دلیل شیوع ویروس کرونا محافل و مراسم های عمومی و مذهبی کشور ایران و عراق تعطیل می شود و این امر باعث شده تا دیدگاهی در جامعه شکل گیرد که اربعین امسال تعطیل و یا منتفی است و اقامه نخواهد شد.

این امر اخیرا شدت بیشتری پیدا کرده و تعدادی از مسئولین مرتبط با اربعین حسینی در ایران نیز به اظهار نظر درباره عدم برگزاری اربعین می پردازند و برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی اربعین را معادل با حماسه اربعین تلقی کرده و این مفهوم را به جامعه نیز منتقل می کنند.

آنان این اتفاق مبارکی را که هر ساله در اقصی نقاط دنیا تکرار می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری می تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد، در پیاده روی اربعین خلاصه کرده و تقلیل می دهند.

نگارنده این یادداشت خود به عنوان کسی که در سال های گذشته متنعم به نعمت حضور در پیاده روی اربعین بوده و سراسر وجودش آرزوی تکرار حداقل یک بار دیگر و تنفس در فضای ملکوتی آن را دارد از منظر گفتمانی به این جریان فرهنگ ساز عالمگیر توجه کرده و به نکاتی اشاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین، فقط راهپیمایی نیست

اربعین، فقط راهپیمایی نیست