مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 09:002020-07-12اقتصادي

مازاد عرضه ارز در نیما به یک میلیارد و 401 میلیون یورو رسید


در شرایطی که به خاطر محدودیت منابع ارزی بهای ارز در چند ماه اخیر افزایش یافته است، در سامانه نیما مجموع میزان عرضه ارز یک میلیارد و 401 میلیون یورو بیشتر از میزان ارز خریداری برای واردات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همانطور که در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد عرضه ارز حاصل از صادرات بیشتر از خرید ارز بابت واردات بود، در تیر ماه هم این مازاد عرضه و افزایش فاصله عرضه با تقاضا ادامه یافته است.

میزان عرضه در فروردین ماه 531 میلیون یورو، میزان خرید بابت واردات 413 میلیون یورو، در اردیبهشت ماه میزان عرضه یک میلیارد و 231 میلیون یورو و تقاضا 759 میلیون یورو، در خرداد عرضه ارز یک میلیارد و 87 میلیون یورو و میزان تقاضای ارز 613 میلیون یورو بوده است.

  از اول تا 21 تیر ماه هم یک میلیارد و 14 میلیون یورو عرضه و 676 میلیون یورو تقاضا وجود داشته است.

در 3 ماه و 21 روز اول امسال، 3 میلیارد و 865 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات عرضه شده و 2 میلیارد و 463 میلیون یورو بابت واردات پرداخت شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اگر کشور و به خاطر ویروس کرونا و هر مساله دیگری با محدودیت ارزی روبروست و افزایش تقاضای ارز به خاطر بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و مسئولان بانک مرکزی محدودیت زمانی برای بازگشت ارز حاصل صادرات تعیین کرده اند، چرا در سامانه نیما هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازاد عرضه ارز در نیما به یک میلیارد و 401 میلیون یورو رسید

مازاد عرضه ارز در نیما به یک میلیارد و 401 میلیون یورو رسید