مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 22:152020-07-11بين الملل

شورای امنیت، قطعنامه کمک رسانی به شمال سوریه را تمدید کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت سازمان ملل بامداد یکشنبه (به وقت تهران) قطعنامه ارسال کمک از طریق گذرگاه مرزی ترکیه به مناطق تحت کنترل معارضان و تروریست ها در شمال سوریه را تصویب کرد.

- شورای امنیت سازمان ملل، به بهانه های بشردوستانه، قطعنامه ارسال کمک به شمال سوریه را برای سال هفتم تمدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، شورای امنیت سازمان ملل بامداد یکشنبه (به وقت تهران) قطعنامه ارسال کمک از طریق گذرگاه مرزی ترکیه به مناطق تحت کنترل معارضان و تروریست ها در شمال سوریه را تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، بعد از اینکه تلاش پنج باره کشورهای غربی در شورای امنیت برای تمدید قطعنامه کمک رسانی به شمال سوریه در هفته گذشته با وتوی روسیه و چین ناکام ماند، دقایقی پیش بالاخره این قطعنامه برای هفتمین سال پیاپی تمدید شد.

بر این اساس، رأی ممتنع چین و روسیه این بار اجازه داد این طرح تصویب شود تا از طریق یک گذرگاه مرزی در جنوب ترکیه، به بهانه های بشردوستانه، به مناطق تحت کنترل معارضان کمک رسانی شود.

روسیه درباره این قطعنامه، که بدون هماهنگی و موافقت دولت مرکزی دمشق است، معتقد است وضعیت در سوریه در سال های گذشته تغییر زیادی کرده و بخش زیادی از خاک این کشور اکنون تحت کنترل دولت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت، قطعنامه کمک رسانی به شمال سوریه را تمدید کرد

شورای امنیت، قطعنامه کمک رسانی به شمال سوریه را تمدید کرد