مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 11:152020-07-11بين الملل

هیل: مشکلات عراق ریشه در سیستم سهمیه بندی تحمیل شده در سال 2003 دارد


پایگاه خبری آمریکایی نوشت که عمده مشکلات حال حاضر در عراق ریشه در پایه ریزی سیستم حکومتی در عراق که در سال 2003 به دست آمریکا صورت گرفت، دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه آمریکایی هیل در گزارشی با ذکر مشکلات ساختاری و فساد در عراق، نوشت که ریشه این معضلات به سال 2003 و پس از اشغال عراق به دست آمریکا باز می گردد.

در این گزارش آمده است که عمده مشکلات فعلی در خصوص مسائل اقتصادی که مسیر انتقال به سمت یک دموکراسی را مسدود کرده؛ طائفی گری و نظام سیاسی دزدسالاری در عراق است که ثروت کشور را هدر می دهد.

هیل همچنین نوشت که نظام سهمیه بندی و تقسیم قدرت مهم ترین مانع در برابر مبارزه با فساد و ممانعت از هدر رفت ثروت عراق است که در سال 2003 پی ریزی شد و اولویت را بر منافع احزاب به جای شایسته سالاری داد و یک فرهنگ سیاسی شکل گرفت که قدرت را میان اعضای حزبی که قدرت را در دست دارد؛ تقسیم می کرد.

از این رو با هر انتخابات، هر حزب وزارتخانه متبوع خود را به استخدام بیش از پیش کارمندان از میان اعضاء و همراهان وادار می کند که باعث افزایش شدید هزینه های پرداختی دولت می شود؛ به طوریکه در سال 2004، دولت به 850000 کارمند و در سال 2016 به بیش از هفت میلیون کارمند حقوق می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیل: مشکلات عراق ریشه در سیستم سهمیه بندی تحمیل شده در سال 2003 دارد

هیل: مشکلات عراق ریشه در سیستم سهمیه بندی تحمیل شده در سال 2003 دارد