مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 10:102020-07-11اقتصادي

چرا شیر و لبنیات گران می شود؟


رییس هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده­ های لبنی در یادداشتی علت افزایش قیمت لبنیات را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت میر اسلام تیموری آمده است: مقصود از گردآوری داده های این مقاله بیش از اینکه دفاع از صنعت لبنیات در مقابل اتهام گران فروشی باشد، آگاه ساختن هم میهنان و شهروندانی است که خوب می دانیم این روزها زیر بار گرانیها و افزایش هزینه های زندگی کمر خم کرده اند.

اینکه تولید کننده نیز بخشی از همین مردم است و کارآفرین نیز با همان مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که عموم مردم در تامین معیشت خود و خانواده خود با آن گرفتارند.

یک تفاوت مهم اما وجود دارد و آن اینکه کارآفرین و تولیدکننده خانواده ای بزرگتر دارد که شامل کلیه کارکنان و کارگران بنگاه تولیدی خویش است؛ یعنی تامین زندگی آنها و حفظ اشتغال کارکنان و کارگران بنگاه تولیدی، دغدغه ای به مراتب بزرگتر و پیچیده تر از مدیریت معیشت یک خانوار معمولی است.

این توضیح درباره گران شدن محصولات لبنی ضروری است که صنعت لبنیات صنعتی خصوصی و رقابتی است و برخلاف آنچه اخیرا رسانه ها از آن به عنوان انحصار در صنعت لبنیات نام برده اند، در صنعتی که بیش از 400 برند مختلف فعالیت دارند، سخن از انحصار آوردن بیش از اینکه افشاگری باشد، حکایت از ناآگاهی مدعیان داشته و قضاوتی خلاف واقع و ناروا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شیر و لبنیات گران می شود؟

چرا شیر و لبنیات گران می شود؟