مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:502020-07-11پزشكي

تبعات ترس از ایمپلنت دندانی/مشکلات دندان مصنوعی


با وجود توصیه های مکرر درمانی، همچنان افکار عمومی بر روی کاشت دندان به روش ایمپلنت مقاومت ذهنی دارد، در حالی که کاشت دندان از کشیدن همان دندان راحت تر است.

- سلمان ابوالفضلی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: مقاومت ذهنی بر روی طرح درمان ایمپلنت بسیار زیاد است و بیماران ترجیح می دهند دندان نداشته باشند و یا دندان های سالم اطراف را تراش دهند تا از آن به عنوان پایه روکش استفاده کنند، ولی تن به ایمپلنت ندهند.

وی تصریح کرد: ترس از کاشت دندان تا حدی است که افراد با وجود آگاهی از عواقب بی دندانی نظیر تحلیل رفتن استخوان فک و کج شدن دندان های کناری باز هم ترجیح می دهند ایمپلنت نکنند و روش های پیچیده تر و حتی ناکارآمدتر را جایگزین کنند.

این متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، اضافه کرد: در برخی از کشورهای پیشرفته، نداشتن دندان معلولیت محسوب می شود درحالی که ما همچنان با مقاوت ذهنی بیماران برای درمان مواجه هستیم و افراد به دلیل ترس از کاشت دندان، تمایل دارند مابقی عمر خود را بدون دندان سپری کنند.

وی با بیان اینکه دندان مصنوعی در ایران از کاشت دندان محبوب تر است، افزود: امکان تجمع پلاک و باکتری در اطراف دندان مصنوعی بسیار بیشتر از دندان ایمپلنت شده است، رعایت موارد بهداشتی در خصوص دندان ایمپلنتی بسیار ساده تر از روش های دیگر است، بنابر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات ترس از ایمپلنت دندانی/مشکلات دندان مصنوعی

تبعات ترس از ایمپلنت دندانی/مشکلات دندان مصنوعی