مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:102020-07-11پزشكي

محققان کشور مدل جدید پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی را ارائه کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، عاطفه جنت بابایی مجری طرح تحلیل اثر سختی بستر بر کارکرد سلول های اندوتلیال در تشکیل شبکه مویرگی و فارغ التحصیل دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گروه بیومکانیک، - محققان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی تحقیقاتی نشان دادند که بازیابی خواص مکانیکی سلول ها می تواند با اثرات پیری در عروق مقابله کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، عاطفه جنت بابایی مجری طرح تحلیل اثر سختی بستر بر کارکرد سلول های اندوتلیال در تشکیل شبکه مویرگی و فارغ التحصیل دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گروه بیومکانیک، دانشکده مهندسی پزشکی، گفت: شریان ها در حالت نرمال انعطاف پذیر و الاستیک هستند.

این انعطاف پذیری سبب می شود که بدن بتواند در پاسخ به نوسانات در حجم و جریان خون، از طریق انقباض و اتساع عروق که توسط سلول های اندوتلیال میانجی گری می شود، فشار خون را تنظیم کنند.

وی افزود: درواقع این سلول ها که سطح داخلی عروق را پوشانده و در واسط بین دیواره رگ و خون قرار گرفته اند، نقش حسگر مکانیکی را ایفا کرده و با آزاد کردن محرک های شیمیایی از جمله نیتریک اکسید، اتساع و انقباض عروقی را تنظیم می کنند و به این ترتیب مسئولیت کنترل فشار خون و خونرسانی به بافت های بدن را بر عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان کشور مدل جدید پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی را ارائه کردند

محققان کشور مدل جدید پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی را ارائه کردند