مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:102020-07-11اقتصادي

چه زمانی نمودار شیوع کرونا نزولی می شود؟


به گفته یک اپیدمیولوژیست زمانی شاهد کاهش موارد بستری خواهیم بود که مردم در سطح وسیع رفتار قابل توجه و اقدامات علیه شیوع بیماری داشته باشند، - ، احمد مهری، اپیدمیولوژیست و پژوهشگر حوزه سلامت عمومی اظهار داشت: در بیماری های تنفسی مانند کرونا شاهد اپیدمی های گسترده هستیم یعنی اینکه افزایش موارد ابتلا به صورت رفت و برگشتی است و این گونه نیست که مانند اپیدمی مسمومیت عده ای به بیماری مبتلا شوند و اپیدمی تمام شود.

وی افزود: این مدل اپیدمی های گسترده تنفسی تا زمان تولید واکسن و ابتلای درصد قابل توجهی از مردم به این بیماری از بین نخواهد رفت.

مهری در پاسخ به این پرسش که وضعیت افزایشی ابتلای بیماران تا چه زمانی ادامه دارد گفت: اگر مردم در سطح وسیع رفتار قابل توجه و اقدامات علیه شیوع بیماری داشته باشند دو هفته بعد شاهد کاهش موارد مبتلایان، سه هفته بعد شاهد کاهش موارد بستری و هفته چهارم کاهش موارد فوت را خواهیم دید.

اپیدمیولوژیست ادامه داد: اکنون در سطح جامعه هرگونه مداخله ای صورت گیرد ظرف دو هفته شاهد تاثیرات آن خواهیم بود، در شرایط فعلی راهی جز اقدام رویکرد جامع استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، قطع هرگونه مراسم و دورهمی و رعایت بهداشت دست ها نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی نمودار شیوع کرونا نزولی می شود؟

چه زمانی نمودار شیوع کرونا نزولی می شود؟