مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:002020-07-11اقتصادي

بهره برداری از 46 هزار هکتار پارک آبخیز در کشور


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از بهره برداری از 18 پارک آبخیز احداث شده به مساحت 46 هزار هکتار در سطح کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور در تبیین نقش پارک آبخیز در مدیریت حوزه های آبخیز مشرف بر کانون های جمعیتی بویژه در مناطق سیل خیز کشور گفت: پارک آبخیز در حقیقت نوعی پارک یا بوستان محسوب می شود که با استفاده از ظرفیت حوزه های آبخیز و موقعیت دره ها در مناطق کوهستانی و عمدتاً در پیرامون مراکز جمعیتی ایجاد می شوند.

بهره گیری از ظرفیت مناظر طبیعی و چشم اندازهای آبی از ویژگی های بارز اینگونه تفرجگاه هاست که با استفاده از سازه های آبخیزداری و آبخوان داری، به عنوان المان های ویژه پارک آبخیز اعم از ایجاد آبشار، احداث چکدم های متنوع متناسب با قابلیت و استعداد طبیعی حوضه، تراس بندی و بانکت توأم با کاشت گونه های درختی و درختچه ای بومی سازگار با اقلیم منطقه با هدف بهره گیری از ظرفیت حوزه های آبخیز در توسعه بوم گردشگری و طبیعت گردی طراحی و ایجاد می شوند.

حسین پور، کاهش مخاطرات سیل و رسوب حوزه های آبخیز مشرف به سکونتگاه های شهری و روستایی، کمک به احیای پوشش گیاهی و شکل گیری کمربند سبز، ایجاد تفرجگاه در پیرامون مراکز جمعیتی و توسعه اکوتوریسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 46 هزار هکتار پارک آبخیز در کشور

بهره برداری از 46 هزار هکتار پارک آبخیز در کشور